Vysvětlení


 

Slabiky bě, pě, vě : https://www.youtube.com/watch?v=fqghCUZPaQg&feature=youtu.be

Slabiky dě, tě ně : https://www.youtube.com/watch?v=hPzHh_xEjh4

Násobení PS str. 14 : https://www.youtube.com/watch?v=-WRQFg7fGqs

                PS str. 16 : https://www.youtube.com/watch?v=cEI-cKHfLbU&feature=youtu.be

                práce s kartičkami : https://www.youtube.com/watch?v=0xUwQu9lLlU&t=79s

Násobení : https://www.matyskova-matematika.cz/matyskova-matematika-6-dil-aktualizovane-vydani/

Matýskova matematika : https://www.matyskova-matematika.cz/vyukova-videa/

Sčítání a odčítání s přechodem : 

https://www.matyskova-matematika.cz/matyskova-matematika-5-dil-strana-56/

https://www.matyskova-matematika.cz/matyskova-matematika-5-dil-strana-57

 

48 40 + 154

  14

Zjednodušeně : " už to nebude 40, ale další desítka 50 "

                          " sečtu 8+6=14, znám z první třídy"

                          " desítku už jsem přidal, tak přidám jenom "

                          " a dostanu 5"

Pokud má někdo jiný způsob nevadí, důležitý je společný cíl : 54.

Je to o tréninku a zažití....

 

545

7 rozložím na 2 a 5, odečtu postupně : 52 =50

                                                             50 45

Zjednodušeně : " už to nebude 50, ale desítka před ní 40"

                          " řeknu si 12 - 7 = 5, znám z první třídy (nemůžu počítat 2 - 7, když znázorňujeme                                číslo 52 při tomto odčítání, malujeme ho  jako 4 modré desítky a pátou desítku                                    malujeme jako deset koleček, k tomu ještě dvě = 52)"

                          " dám dohromady 40 a 5dostanu 45 "

 

Písemné sčítání s přechodem

57     15, pod jednotky napíšu jen 5,  

1    držím si jednu desítku : 1, přičtu ji k desítkám, 

75     1+1+5=7 ..... součet je 75

 

 

 Písemné odčítání s přechodem  

 34

-19

 15

  • ptáme se odspodu nahoru : 9 a kolik mi chybí do 14? 5       (nemůžeme se ptát 9 a kolik mi chybí do 4, protože 9 je víc než 4 a nic tedy nechybí)
  • tu jednu desítku, kterou jsme si přidali nahoře ke čtyřce,   přidáme k desítkám dole a říkáme, 1+1=2
  • ptáme se zase odspodu nahoru: a kolik mi chybí do 3 ? 1

ROZDÍL je 15

Je důležité příklady trénovat SPOLEČNĚ s rodiči, aby si děti upevnily postup......